Det verkar som att IEM Atlanta var en tillräckligt stor succé för att ESL skulle vilja återvända till USA och ge landet ännu ett IEM-evenemang i kalendern 2027. Som bekräftats i ett blogginlägg kommer det att hållas en Intel Extreme Masters Counter-Strike 2 -turnering någon gång under 2027, men många detaljer är fortfarande oklara.
Vi vet att denna turnering kommer att äga rum mellan 5 och 11 april, men vad vi inte vet är värdstaden eller värdaren, eftersom denna information kommer att meddelas vid ett senare tillfälle.
ESL lovar att evenemanget kommer att ha ett gruppspel med totalt 16 lag som tävlar i en dubbel utslagsturnering, alla innan en slutspelsturnering med åtta lag, där lagen kommer att kämpa om en prispott från de 11 450 000+ dollar som tilldelats ESL Pro Tour under hela 2027.
Eftersom detta evenemang nu är låst vet vi att det kommer att följa ESL Pro Leagues säsong 25 i mars, och följas av ett oannonserat evenemang i maj.
Slutligen har ESL justerat sina datum något för det tredje evenemanget som planeras 2028, vilket nu äger rum mellan 8 och 16 april. Kan detta vara ännu ett evenemang i USA...?
Intel Extreme Masters Counter-Strike 2 kommer att återvända till USA 2027
Originalquelle: www.gamereactor.se →