Pokémon møter Stardew Valley i det svært ambisiøse fanprosjektet Pokémon Farwinds
Det er vanskelig å lage fanprosjekter basert på Nintendos varemerker, fordi de ofte er raske til å gripe inn og stenge dem ned med ganske harde juridiske trusler. Pokémon Farwinds lever likevel i beste velgående, og det ser ut til å bli et ekte drømmespill for Pokémon-entusiaster, utviklet av den spanske gruppen Sky Fangames.
Her finner du ingen dudebro-inspirerte gymledere, og det er ikke noe edelt sluttmål der du prøver å leve opp til arven etter en slektning ved å tvinge uskyldige små skapninger til å kjempe mot hverandre for din egen fornøyelses skyld. I stedet handler det om å skape en koselig Pokémon-gård med alt hva det innebærer: beitemarker til lommemonstrene dine, avlinger å dyrke og terreng å terraforme. I tillegg må du selvfølgelig selge varene dine og handle med andre for å få tak i det du mangler, og det er til og med elementer av interiørdesign og dating.
Kort sagt, Harvest Moon møter Stardew Valley, og det loves også minispill. Sky Fangames skriver at dette er deres mest ambisiøse spill til nå, og forhåpentligvis er en demo ikke langt unna.
Ta en titt på bildene nedenfor, mens du håper at Nintendo tar kontakt med utviklerne og gir det en offisiell lansering, eller hva tror du?
Sony höjer priset på Playstation Plus
Då var det dags igen. Sony har officiellt meddelat att man höjer priset på Playstation Plus i flera regioner. Detta innebär att priset från och med den 20 maj blir 9,99 euro per månad, medan priset för tre månader blir 27,99 euro. Anledningen? "Markandsförhållanden" enligt Sony själva, som i ett inlägg på sociala medier skriver:
Starting May 20, PlayStation Plus prices for new customers will increase in select regions. Due to ongoing market conditions, prices will start at $10.99 USD / €9.99 EUR / £7.99 GBP for 1-month subscriptions and $27.99 USD / €27.99 EUR / £21.99 GBP for 3-month subscriptions.
Sony har ännu inte sagt om extra- och premium-nivåerna påverkas av prishöjningen. Vad detta blir i svenska priser är ännu oklart men det verkar alltså handla om några tior extra. I skrivande stund kostar en månads essential-abonnemang 95 kronor per månad eller 260 kronor för tre månader.
Virtuos ønsker at påtage sig opgaven med at bringe Red Dead Redemption 2 og GTA V til Nintendo Switch 2
Virtuos, selvom det ikke er et studie, der udvikler originale titler, er et af branchens mest kendte co-development- eller kontraktstudier. Vi har dem at takke for titler som Dark Souls Remastered, Metal Gear Solid Delta, Age of Mythology: Retold og Judas, for blot at nævne nogle få. Det er tydeligt, at deres portefølje ikke kun viser talent for at porte store spil til forskellige platforme, men også en ægte beundring for videospil. Og nu vil de byde på at bringe to af de mest berømte ufærdige forretningsprodukter til nye platforme, nemlig Red Dead Redemption 2 og GTA V til Nintendo Switch og Switch 2.
Et af de mest omtalte spørgsmål gennem den forrige generation af Nintendo var, om konsollen kunne køre GTA V nativt, og næsten ingen forstår, hvorfor Nintendo og Rockstar ikke er nået til enighed her (selvom de har gjort det for andre udgaver i franchisen) om at bringe det mest profitable spil i historien til den næstbedst sælgende konsol i historien (i hvert fald indtil salget begynder i Indien næste år). Og med Red Dead Redemption er beundringen lige så stor. Og Virtuos, nu hvor Rockstar fejrer 15-års jubilæet for lanceringen af L.A. Noire (hvis Switch-port blev lavet af Virtuos), ønsker at blive bestilt til at udvikle Nintendo Switch-versionen af Red Dead Redemption 2.
Ifølge rapporter fra Pockettactics, baseret på samtaler med nogle af studiets ledere, "elsker vi hos Virtuos disse spil og tror, de igen kan skinne på Switch og glæde endnu flere spillere." Det er mærkeligt, da vi har hørt i flere måneder, både fra pålidelige insidere som NatetheHate og vores egne kilder, at en Switch-port af Red Dead Redemption 2 har været under udvikling i noget tid nu, selvom der stadig ikke er nogen officiel meddelelse eller udgivelsesdato i sigte. Måske vil Virtuos' kommentarer opmuntre Rockstar til snart at give et svar...
Rockstar war an der Entwicklung von Lego Batman: Legacy of the Dark Knight beteiligt
Am Montag konnten wir endlich über das Spiel sprechen, an dem wir in der vergangenen Woche gearbeitet haben: Lego Batman: Legacy of the Dark Knight, das ich persönlich in unserer Rezension als "das absolut beste Lego-Spiel, das ich je spielen durfte" bezeichnet habe. Aber das zu erreichen war für ein Studio wie TT Games nicht ganz einfach, weshalb sie sich Hilfe geholt haben.
Nun berichtet VGC, dass ein ziemlich bekanntes Studio zu diesem umfangreichen und ausgereiften Batman-Abenteuer beigetragen hat... nämlich Rockstar. Insgesamt waren 24 Personen von Rockstar in mehreren Schlüsselrollen an der Entwicklung beteiligt, und TT Games erhielt außerdem Unterstützung von Warner Bros. Games Montreal, das zuvor Spiele der Arkham-Reihe entwickelte.
Nach den sehr mittelmäßigen Gotham Knights und Suicide Squad: Kill the Justice League drücken wir die Daumen, dass Batman: Legacy of the Dark Knight den Beginn hochwertigerer DC-Spiele markieren wird, und angesichts der neuesten Gerüchte könnte das durchaus der Fall sein, denn Injustice 3 soll Berichten zufolge der nächste große DC-Titel werden.
